Verkkokaupan Etusivu

Etusivu luo kävijälle sen kriittisen ensivaikutelman yritystäsi ajatellen. Etusivun luominen kannattaa siis tehdä harkiten.

Etusivun ei kannata olla se sivu, jossa on kaikki mainokset tai jolle mainoksesi johtaa. Mainoksia varten kannattaa tehdä oma laskeutumissivu, sillä laskeutumissivujen konversion on todettu olevan paljon korkeampi kuin etusivun tai tuotesivujen! Samaisen laskeutumissivun avulla voit esimerkiksi kerätä kanta-asiakasrekisteriä ja pitää vaikka virtuaalisen kanta-asiakasillan! Lead Pagesin avulla voit luoda erilaisia laskeutumissivuja. Mainokset kannattaa linkittää mainoksessa olevan tuotteen sivulle, koska silloin asiakkaasi todennäköisemmin tutkii tuotetta tarkemmin. Mikäli linkki johdattaa etusivulle, josta ei mainoksen tuotetta löydykään, asiakas todennäköisesti siirtyy toiseen sivustoon.

Etusivun tulisi herättää mielenkiinto, useimmiten asiakas ohjautuu sivustollesi jonkin hakukoneen kautta, etsiessään tuotetta tai palvelua. Tällöin hän ei mahdollisesti tule ensimmäisenä etusivullesi. Etusivusi on sinun verkkokauppasi julkisivu ja sen tulisi kuvastaa imagoasi. Etusivun olisi hyvä olla sivu, josta löytyy yrityksen tarina. Ihmisillä on tapana arvostella kirja kannen perusteella, sama pätee verkkokauppaan. Verkkokauppa, joka on visuaalisesti harkittu ja harmoninen houkuttelee asiakaan viihtymään sivustolla, lisäten mielikuvaa laadusta sekä tuotteiden että yrityksesi osalta. Se lisää luotettavuutta, joka taas verkkokaupassa on tärkeää menestymisen kannalta.

En suosittele keräämään etusivua täyteen tuotteita, tarjouksia, bannereita ja niin edelleen. Etusivusta tulee helposti sekava. Suosittelisin erottumaan etusivun avulla. Kun asiakas tulee etusivullesi, toivota hänet tervetulleeksi, kerro kuka olet ja mitä myyt. Tämän voi tehdä tekstin tai videon avulla. Keksi jotain uutta!

Tässä muutamia hyödyllisiä linkkejä inspiraation hakuun:

Awwwards 20 parhainta verkkokauppaa.

Shopify 30 luovaa ja kaunista verkkokauppaa.

We Make Websites 13 minimalistista verkkokauppaa.

Seuraavassa artikkelissa pureudutaan tuotekuviin!

-Anna J.

Oliko teksti mielenkiintoinen? Pistä jakoon!
Buffer this pageShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.