Tavoitteellinen visuaalinen markkinointi

Myymälän visuaalisella ilmeellä ja kaupallisilla esillepanoilla on suora yhteys yrityksesi tunnuslukuihin, kuten myyntiin ja katteeseen. Se miten tuotteet ovat esillä, on ratkaisevaa myynnin kannalta.

Tavoitteellisen visuaalisen markkinoinnin avulla tähdätään liikevaihdon kasvattamiseen ja tuottavuuden lisäämiseen.  Se vastaa kysymykseen miten palvella asiakasta paremmin ja miten lisätä myyntiä?

Miksi tavoitteellinen visuaalinen markkinointi ja sen mittaaminen on tärkeää?

Liiketoiminnassa, kuten myös muilla elämänalueilla, on hyvin vaikea saavuttaa mitään ellei ole ensin asettanut tavoitteita. Pelkkä tavoitteiden asettaminen ei kuitenkaan riitä, on myös seurattava tavoitteiden toteutumista.

Visuaalisen markkinoinnin avulla luodaan imagoa eli tavoiteltua mielikuvaa ja sen tulee tukea liikeideaa. Liikkeen imago tulisi välittyä visuaalisin keinoin liikkeen ilmeessä ja esillepanoissa, sen tulee olla osa monikanavaista markkinointisuunnitelmaa. Se on tapa erottua. Toimivilla ja houkuttelevilla esillepanoilla saadaan asiakas kiinnostumaan tuotteista. Visuaalisen markkinoinnin tavoite on toimintaan ohjaava, eli saada asiakas ostamaan tuote. Hyvin suunnitellut esillepanot tukevat ostopäätöstä ja saavat aikaan lisämyyntiä.

Haluatko oppia lisää?

Visuaalinen markkinointi

Visuaalinen markkinointi nousee uuteen arvoon Z-sukupolven myötä

Kuka niitä elämyksiä ja kokemuksia vähittäiskaupassa rakentaa ja luo?

Mitä on visuaalinen markkinointi?

Visuaalinen markkinointi, höttöäkö?

Näyteikkuna, 24h mainospaikka

Haastattelussa: Visual Merchandiser Annika Hirvi

Vieraskynä: Tuula Nieminen, visualistiyrittäjä

Mikä ihmeen monikanavaisuus?

Myynti

Lisämyynnillä lisää liikevaihtoa

Miten tehdä myynnin kasvutavoitteesta helpommin saavutettava?

Myynnin kanssa haasteita?

Tuottavuus

3 laskukaavaa joilla mitata liiketilasi tuottavuutta

Miksi käyttää kirjanpitäjää?

Tavoitteilla on väliä

7 vinkkiä tavoitteiden asettamiseen

Ei auta markkinointi mikäli myymälän kassa vuotaa kuin seula

Täältä löydät ilmaisia resursseja avuksesi

Haluatko saada liiketoiminnasta tuottavampaa?

Tutustu e-kirjaani, joka  pureutuu siihen, miten saada aikaan tuottava myymälä ja miten sen tuottavuutta voidan mitata. Klikkaa itsesi verkkokauppaan!

Tarvitsetko apua liiketoimintasi tehostamisessa?

Ota yhteyttä soita +358405572836 tai laita viestiä: anna . juusela @ yanca . fi