Kaupallista sosiaalinen media

Olen huomannut, että kovinkaan moni ei ole hoksannut tai osannut kaupallistaa sosiaalista mediaa omassa liiketoiminnassaan. 

Nykyään on pelit ja vehkeet, joiden avulla saa edullisesti hyödynnettyä sosiaalisen median, ei pelkästään markkinointiin, vaan lisämyyntiin. Monessakaan yhteydessä markkinoinnista puhuttaessa ei muisteta mainita sitä loppupointtia, myyntiä ja sen lisäämistä. Kannattaa muistaa, ettei verkkokauppaa tarvitse tehdä kivijalan tueksi niin isosti, sen voi aloittaa pienesti. Ilmainen verkkokauppa, jonne pistää muutaman tarkkaan valitun tuotteen, 25€ lisämyynti päivässä tekee 9450 euroa lisää liikevaihtoa vuodessa!

Moni sosiaalisen median kanava mahdollistaa myynnin suoraa, joten miksi ei hyödyntäisi sitä? Hyvä ihminen, kaupallista sosiaalinen media!  Se, mihin joutuu kiinnittämään huomiota ja satsaamaan aikaa ja innovoimaan, ovat kiinnostavat kuvat. Jos mahdollista, tässä kannattaa olla rohkea ja etsiä oma tyyli. Mahdollisesti hyödyntää valokuvaajaa, stailaajaa tai muuta luovaa ihmistä, joka saa kuviin syvyyttä. Muista, näitä ei tosiaankaan tarvitse tehdä jokaisesta tuotteesta. Some voi toimia LISÄMYYNTIkanavana vaikka vain yhdelle tuotteelle! Täällä vinkkiä eräästä vaatemerkistä, joka erottuu valokuvaajan avulla. Heidät on noteerattu myös trendiennusteissa.

Instagram on jo uudistanut myymälöiden elämyksellisyyttä ja tämä tulee jatkumaan, visuaalinen markkinointi tulee muuttumaan, siitä kertovan artikkelin pääset lukemaan artikkelista Visual Merchandising in Digital Era. Tavoitteenahan on saada aikaan asiakkaalle sellainen kokemus, jonka HÄN haluaa laittaa jakoon. Siinä piilee sosiaalisen median voima. Tätä hyödyntävät esimerkiksi Dover Street Market ja Gentle Monster kannattaa käydä kurkkaamassa heidän sivustoltaan kuvia myymälöistä.

Yksi apuväline kaupallistamiseen on esimerkiksi Thing Link, jonka avulla voi omiin kuviin ja videoihin lisätä sisältöä ja vaikka linkkejä verkkokauppaan. Videot ovat myös kovasti nousussa ja Yeay mahdollistaa videomyynnin. Suomalainen Holvi on verkkokauppa, jossa ei ole kuukausimaksua ja se on helppo ottaa käyttöön.

Paras tapa saada tuotteenne jakoon ja kauppaanne tunnetuksi on herättää huomiota ja olla omaperäinen. Ole rohkea! Tässä kohtaa saa olla luova :).

Anna Juusela

 

 

Oliko teksti mielenkiintoinen? Pistä jakoon!
Buffer this pageShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.